top of page

מכת מבואות

הפוסט שאתם עומדים לקרוא נכתב בהשראת בואו של האביב וחופשת חג הפסח שהביאה איתה רצף של ימי חופש שחלקם נוצלו בבית לסידור וניקיון (בכל זאת חג הפסח מכניס אותנו לקדחת הבית וביננו כמה אפשר להיות בחוץ עם הילדים..) ולכן זכה לכותרת "מכת מבואות".

אם עדיין לא ניחשתם, אז הנה..

הפוסט הזה עוסק במבואות, הן קיימות בכל דירה/בית ויכולות להיות מעט מתסכלות מבחינה עיצובית שבסופו של יום המבואה הזו או פרוזדור (בעברית עממית) - חדר כניסה, בד"כ צר וארוך, בין דלת הכניסה לבין פנים המבנה, או שאליו נפתחים חדרי הבית (הגדרה מילונית).

אז איך אנחנו בכל זאת מנצלים את החלל המאתגר הזה לחלל מעוצב, נעים ושמנוצל בחוכמה? הרשו לי להציע לכם 6 פתרונות עיצוביים מעניינים!

מראה, מראה שעל הקיר

הדרך אולי המוכרת והוותיקה ביותר להכנסת אור לחלל ש"לוקה" בחוסר של אור טבעי, היא מיקום מראה גדולה אל מול מקור האור הקרוב, ככה הרווחתם שני ציפורים במכה - גם הכנסת אור טבעי לפרוזדור הארוך והחשוך וגם יצירת אפקט שהפרוזדור כביכול מרווח יותר ממה שהוא בפועל.

מראה קירית על הקיר ממול וגם מראה דקורטיבית עם מדף משגע. מכאן

חגיגה לאחסון חכם

בתור מעצבת שעוסקת תמידית בתכנון פונקציונלי וניצול חכם של חלל בין השאר ליצירת מקומות אחסון, שבאמת אף פעם אין באמת מספיק מהם.. זה המקום להודות שהפרוזדור שלכם הוא מקום מדהים לכך, האחסון לאורך הפרוזדור מושלם עבור דברים שאינם מצריכים עומק משמעותי, כגון תליית מעילים ותיקים פרונטאלית, נעליים, מצעים וכו'. מעבר לכך, ישנו קסם שמתחבא בסוף המסדרון-הקיר האחרון כיוון שיכול לשמש כקיר אחסון מלא ולרוב לא יהיה מוגבל מבחינת העומק, ניצול במיטבו.

שילוב של אחסון תחתון ועליון עם ספסל ישיבה ותאורה מושלמת (בצד). מכאן

האור שבקצה המנהרה

לעתים הפרוזדור הארוך והצר שמוביל לחלק הפרטי שבבית יכול להידמות למנהרה ארוכה וחסרת חן וניתן לפתור את זה בכל מיני דרכים מגוונות. הדרך הקלה והזמינה ביותר היא צביעת קיר אחד, שיהיה שונה מכל השאר בצבע שמכניס אור ועניין לחלל המאותגר שלנו, המבואה. שילוב של צבע על הקיר שבסוף המבואה עם פריטים דקורטיביים נוספים כגון, מתלה, אימג'ים ממוסגרים מיוחדים, פריטי נוי אחרים וכמובן דקורציה ירוקה יעשו את העבודה.

הקיר שממול נצבע בורוד חיוור ושולב עם פריטי עץ במראה גולמי. מכאן

למשקיעים - הקיר שממול בבריקים אדומים עם מדף עץ גס ומתלים. מכאן

שובר שגרה

דרך אהובה עליי לניצול אורכו של הפרוזדור בחכמה וזכתה לכינוי שובר שגרה, היא בשילוב של כמה אלמנטים מסוגים שונים, אך עם שמירה על שפה אחידה של חומריות ומיקום. למשל בדוגמה הפשוטה והמצוינת שלפנינו, רואים פרוזדור ארוך שמואר נכון, משלב תליית מעילים, תליית תיקים, קומפוזיצית אימג'ים שמובילה אותנו לאורכו ושטיח גאומטרי שמלווה אותנו. האלמנטים מוקמו בגבהים נכונים והחומריות והשפה של כולם ביחד עובדת נהדר.

מפרוזדור הכי לבן ובנאלי למבואה מנוצלת באלגנטיות וחום. מכאן

ריצוף עם גישה

כשמדברים על עיצוב מתוחכם בהקשר של פרוזדורים, ללא כל ספק שהחלל שלפנינו מיישם אותו כהלכה. הרי מה תפקידו של הפרוזדור למעשה? סה"כ להוביל אותנו למאגף לאגף אחר בבית ודרך מצוינת לשבור את שגרתו הארוכה והצרה וליצור בו עניין הוא ע"י מעבר בין סוגי ריצוף שמציין גם את המעבר בין התפקודים השונים של החללים. מעבר לגיוון בין החומרים השונים, השכילו ביצירת פינת פשוטה וחכמה המשלבת רביצה ואחסון ומנצלת כראוי את הקיר האחרון בפרוזדור.

מעבר בין סוגי ריצוף שונים מציין מעבר בין אגפים שונים בבית. מכאן

המבואה הקטנה שלנו

ישנם דרכים יצירתיות לפתור את אותן קירות לבנים וארוכים שמייצרים את הפרוזדור, כמו למשל בדירה השכורה שלנו שבה ישנו פרוזדור קטן ומפוצל ל-2 חלקים שמקשר בין האגף הציבורי לפרטי. החלטנו לנצל את אחד הקירות הקטנים (ושיש לו קשר עין עם הכניסה לדירה) ע"י חיפוי הקיר בטפט שעם דביק (מגיע בגלילים) ועל גביו לייצר קיר קומפוזיציה מאימג'ים שונים שאספנו ואת חלקם מסגרנו וחלקם חיברנו ע"י קליפסים שונים לכדי קומפוזיציה מעניינת המורכבת מחומרים ועומקים שונים שבהחלט יוצרת עניין במסדרון הקטן שלנו.

עוד על יצירת קיר הקומפוזיציה על רקע השעם בפוסט בלוג. זמן שעם

הקיר שממול לקיר הקומפוזיציה, לאחרונה התווסף לו שלט כניסה לחדר.


הירשמו לקבלת עדכונים על פוסטים חדשים במייל

תודה על ההרשמה!

פוסטים אחרונים
חיפוש לפי תגיות
אין עדיין תגים.
bottom of page