top of page

Green for the Soul

אני אוהבת להתחיל בווידוי,

אז הפוסט הזה מתבשל בראשי כבר המון זמן.. (עברו חודשיים מאז הפוסט הקודם בבלוג),

ועוד הספקתי בתהליך הכתיבה להיחשף לבחירת הצבע של פנטון לשנת 2017 (ירוק Greenery) וגם מאז עברו מים בירדן..

ההסבר לכך הוא החיבור העמוק שלי עם המושג 'ירוק' - ממש דרך חיים עבורי

מי שמכיר אותי ואלו שעוקבים אחרי נחשפו לערכים הירוקים שטבועים בי,

אם זה בגינה הביתית שיצרתי במרפסת שלנו ואני מטפחת באדיקות,

אם זה כשהודעתי קבל עם ועדה שאני ג'אנקית של פריטים קסומים שנעזבו ברחובות עירי וזוכים להמון תשומת לב ואהבה אצלי בסטודיו עד להפיכתם מגולם לפרפר

ואם זו העובדה הפשוטה ששנים ירוק הוא הצבע האהוב עליי (על שלל גווניו)

הנאה צרופה עבורי להקדיש פוסט שלם לירוקים, לווריאציות השונות שאפשר לשלבם בכל חלל בבית/משרד בדגש על הגוונים הכהים והעמוקים שאל העושר שלהם אני מתחברת..

מתחם של צבע

האפקט שנוצר מצביעת קטע מחלל בצבע מסוים והשארת שאר האלמנטים מסביבו בניטרליות עיצובית, מדהימה בעיניי. הצבע, במקרה הזה ירוק עמוק (Hunter Green) מקנה לפינת העבודה הפתוחה הזו רוגע ועושר ביחס לריהוט שנשאר במראה הטבעי והגולמי שלו, הפרקט המולבן והקרניזים הלבנים והמרשימים המקשטים את המפגש שלו עם הרצפה והתקרה. הזמינות של המוצר (פחיות צבע), העלות והביצוע המהיר מול התועלת זה ערך גבוה ומשתלם!

פינת עבודה קטנה בחלל פתוח - ביצוע מתוחכם. מכאן

עושר אינסופי של דימויים

מגוון העולמות שאפשר להכניס לכל חלל נתון כיום באמצעות טפט הוא כ"כ עשיר שזה מדהים. אמנם ההשקעה היא גבוהה יותר (ביחס לקיר צבוע), אבל אם ממקדים את הבחירה שלנו בקיר ספציפי ואליו מייעדים טפט שהתחברנו אליו, בשילוב עם תאורה מחמיאה וריהוט נכון יכול להיווצר חלל חד פעמי והכל בזכות אותו קיר ייחודי שתכננתם להעצים. מגוון הטפטים הקיימים היום ואשר ניתנים להזמנה מחו"ל ולהתקנה בארץ הוא עולם ומלואו.

שילוב טקסטורות של בטון וצביעה לא אחידה בסקלת ירוקים. מכאן

דימויים של הדבר האמיתי

השימוש בקומפוזיציית אימג'ים בחללים כבר איתנו תקופה לא מבוטלת, היא נותנת מענה זול וזמין יותר (מרכישת אומנות מקורית) לקירות לבנים וחשופים. העולם הבוטני הפך לשחקן מרכזי בקירות רבים, כיוון שהוא משלב רוגע, טבע, קריצה לדבר האמיתי (צמחיה ירוקה חיה) ואם הוא מתוכנן כשילוב מנצח של צבע קיר, גודל האימג'ים, הריהוט הנכון ושאר החומרים בחלל, השגתם לכם פתרון דקורטיבי מנצח.

שילוב מושלם של חומריות, סקלת גוונים, אימג'ים בוטניים וצמחיה. מכאן

משמח לבב אנוש

ללא כל ספק שזהו הסעיף הירוק שאליו אני הכי מתחברת, שילוב של אלמנטים ירוקים טבעיים בכל אחד מחללי הבית/משרד הוא ערך שאינני רואה סיבה להתפשר עליו. הכנסת צמחיה טבעית, עציצים, קקטוסים/סקולטנים במידה הנכונה גם יהווה פתרון דקורטיבי זול וגם יכניס לחלל תועלת אנרגטית וסיפוק מצמיחתם של הירוקים עם החלל ככל שהזמן עובר.

טנא קטן ומקסים שהכניס המון אנרגיה למרפסת שמש שלי בשבועות האחרון

ירוק = שימוש חוזר

הפרויקט האחרון שלי לקראת סיום, מתיחת פנים לקונסולה עתיקה קטנה

לאמיצים בלבד - רהיט בצבע

שימוש בצבע, בייחוד שנעשה עבור רהיט מסוים בשלמותו או בחלקים ממנו יכול להיות סופר מאתגר, אבל אם הבחירה היא חכמה כמו בחלל שהבאתי כאן השגתם לכם פתרון אדיר לחלל בעייתי (קטן נורא) ואמירה עיצובית. הבחירה פה ביח' נגרות קלילה שנצבעה בירוק האהוב עליי (Hunter Green) בשילוב עם ידיות מוזהבות וברז פרח וסיפון גלוי באותה רוח עם השיש האפרפר בהיר והשארת הסביבה החומרית ניטרלית בגווניה מדגיש את כוחו של הרהיט.

נגרות במטבחון קטן ומושלם, הירוק עם הידיות הסיפון והברז המוזהב. מכאן

בחירת אריחים היא המפתח

בהקשר של תכנון ועיצוב חללים רטובים, אין כל ספק שהשחקנים הראשיים בחלל הם שילוב האריחים שבחרתם: אריחי הקיר, הדקורציה ואריחי הרצפה. הם אלו שיכתיבו את הטון העיצובי של החלל ודרכם ניתן יהיה לתכנן את שאר האלמנטים לכדי שילוב מנצח (נגרות ארון הכיור, הכלים הסניטריים, התאורה וכו'. יש משמעות עצומה לסוג האריח ומראהו, לגודלו, אופן הנחתו, הגובה שהוא מחפה כל קיר וקיר והשילוב בין הסוגים השונים בחלל אחד לא גדול במיוחד. מוזמנים לקרוא עוד על 10 הדברים שתרצו לדעת לפני בחירת אריחי קיר ורצפה לחלל רטוב.

חיפוי קיר לכל גובהו באריחים ירוקים עמוקים קטנים ומבריקים

חזרתה של הקטיפה

כבר תקופה לא מבוטלת שאנחנו מרגישים סביבנו את בדי הקטיפה חוזרים למחוזותינו ובענק. למרות שהיא פרצה לתודעה עוד במאה ה-14, היו לה דעיכות והבלחות מאז ולאחרונה ראינו אותה מככבת במדורי האופנה בתחזיות לחורף 2016-17 ואני רוצה להתעכב על כניסתה החזקה לעולם הריהוט, עיצוב הבית.

ספה קלאסית בעל קווים מעוגלים, קפיטונאז', ניטים ורגלי לואי. מכאן

אז מה כ"כ משגע את חושינו בהקשר של הקטיפה?

ההרכב והמגע? בד ארוג בבעל צפיפות אחידה וסיבים בולטים המקנים לו מגע רך וייחודי,

מה שהיא משדרת? מראה עשיר, יוקרתי ומרשים או אולי זה בכלל

נוכחותה בחלל? הקלות שבשדרוג רהיט עכשווי בעל קווים פשוטים יחסית ע"י ריפודו בקטיפה בגוונים עמוקים שהופכת אותו לשחקן מרכזי בחלל.

ספה מדגם 'ניקסון' בהתאמה אישית - בדוסה / צילום: Barangapix


הירשמו לקבלת עדכונים על פוסטים חדשים במייל

תודה על ההרשמה!

פוסטים אחרונים
חיפוש לפי תגיות
אין עדיין תגים.
bottom of page